Leesbaarheid: A+ A+ A+

Zoeken

SIGs


Kern activiteiten

Service Managers Dag

Jaarlijks organiseert de afdeling Beheer & Service Management de Service Manager Dag. In 2016 was dit in maart. Op de site  www.servicemanagerdag.nl kunt u voor die tijd kijken wat het onderwerp is. Door in het programma-overzicht op de naam van de presentator te klikken krijgt u de presentatie te zien.

 

Competenties

Binnen de werkgroep Innovatie is het typologieënmodel voor servicemanagement ontwikkeld. Dit model omvat vier toekomstscenario's voor het vakgebied servicemanagement langs twee assen: ‘aanbod-‘ versus ‘vraaggedreven’ en ‘handhaven’ versus ‘vernieuwen’. Bij alle vier de scenario’s hoort een bepaald type service manager: de uitvoerder, de innovator, de dienstverlener of de ondernemer. De ene is niet slechter dan de andere, maar het gaat erom dat het juiste type manager met de juiste organisatie gematcht wordt. Of – als die match niet helemaal perfect is – dat de service manager bepaalde competenties verwerft om toch goed bij de organisatie aan te sluiten. Wat moet bijvoorbeeld een uitvoerder doen als hij bij een dienstverlenende organisatie gaat werken? Daarover gaan verschillende onderstaande artikelen.

 Alle artikelen zijn eerder verschenen in ITbeheerMagazine van de SDU en zijn te vinden in de NGIKI





Inloggen op MijnNgi-NGN

Leden kunnen hieronder inloggen.